Adresse
Søvangsvej 1 DK-2650 Hvidovre
Telefon
(+45) 71 10 02 03
Mail
info@nordicwebdesign.dk

Hotel Marketing: Hvilke aktiviteter skal hoteller overveje?

Kun i sidste uge hævdede indehaveren af ​​et lille hotel, at hun havde gjort "alt" for at fremme sit hotel, men var stadig utilfreds med sin hotelbelægning og hotelindtægter. Alt viste sig at være at hun havde en hjemmeside (lavet af en nevø nu på college) og hun var på LateRooms (selvom hun aldrig opdaterede sine satser).

Jeg er ofte forbløffet over, hvor meget hotelejere beslutter at tage på som de overvejer, hvordan man markedsfører et hotel. Der er kun lige så meget, du kan gøre på en dag og med dine operationelle prioriteter og den specialiserede viden, der kræves noget, der skal gives.

Så her er min liste over nogle af hotellets internetmarkedsføringsaktiviteter, som du bør overveje outsourcing til fagfolk:

1. Hotel Website Design – det kræver meget tid at lave sider, der er informative, besøgervenlige og attraktive. Du skal også kende branchen og have teknisk viden. Din hjemmeside skal også optimeres (forskellig fra SEO nedenfor), så den leverer præcis, hvad du vil have det til, når besøgende lander på det.

2. Vedligeholdelse af hjemmesiden – dit websted skal løbende opdateres og ændres, så søgemaskinerne finder nyt og relevant indhold.

3. Oprettelse af indhold – tekstskrivning er en meget specialiseret aktivitet, hvor du er nødt til at forstå hjemmesidenes besøgende.

4. Reklame – Det er muligt at sammensætte en PPC-kampagne om et par timer, men forskning, test og ændring af kampagnerne kræver stor ekspertise og løbende tid for at være effektiv.

5 . Optimering (SEO) – at sikre, at dit websted er fundet af søgemaskinerne er afgørende. Du har brug for effektiv on-page SEO (metatags), og du kan deltage i alle former for linkbygning og artikleskrivning, men det er tidskrævende og skal være meget fokuseret.

6. Sociale medier – der deltager i websteder som Facebook er blevet fremmet som en form for panacea. Det kan være effektivt, hvis det gøres godt, men det kan også spise meget af din tid til lille effekt. Det hele afhænger af, hvor relevant deltagelse er på dit målmarked.

7. Forvaltning af onlinemeddelelse – selvom Google Alerts kan holde dig opdateret med, hvad folk siger om dig online, overvåger dette og tager effektive handlinger, kan det være meget tidskrævende.

8. E-mail marketing – e-mail er en effektiv kanal til brug for at holde kontakten med dine kunder. Men at lave gode nyhedsbreve tager tid og ekspertise, som du måske ikke har internt. Alles indbakke er meget rodet og det er en udfordring at få din besked åbnet, lad kun handle!


Skriv til os