Adresse
Søvangsvej 1 DK-2650 Hvidovre
Telefon
(+45) 71 10 02 03
Mail
info@nordicwebdesign.dk

Syv principper for ISEB Software Testing

ISEB Software Testing Foundation kurser introducerer eleverne til fundamentet for software testning, herunder årsagerne til at gennemføre test, grundlæggende testprocesser og de generelle principper, der understøtter test af god praksis. At kende disse principper og forstå, hvordan de påvirker software testeren, er afgørende for at bestå af ISEB Software Testing Foundation eksamen.

1. Test viser bugernes tilstedeværelse

Det vil sige, at test kan vise, at der findes problemer, men ikke at der ikke findes problemer.

Dette princip er kernen i ISEB Software Testing guidance. En klog testanalytiker forstår, at selv om en test ikke afslører fejl, er testens emne ikke nødvendigvis fejlfri.

Hovedformålet med at gennemføre en test er at identificere defekter. Arbejder under antagelse om, at hvert produkt vil indeholde mangler af en eller anden art, er en test, der afslører fejl, generelt bedre end den, der ikke gør det. Alle tests skal derfor udformes for at afsløre så mange fejl som muligt.

2. Udtømmende testning er umulig

Udtømmende test feeds alle mulige datakombinationer i softwaren for at sikre, at der ikke opstår nogen uopdaget situation, når softwaren er frigivet. Bortset fra meget enkle applikationer er antallet af mulige datakombinationer forbudt høj; Det er mere effektivt og effektivt for testerne at fokusere på risici og prioriteter, så testene er målrettet mod testbehovene.

3. Tidlig test

Et produkt (herunder dokumenter, som produktspecifikation) kan testes, så snart det er oprettet. ISEB software test vejledning anbefaler at teste et produkt så hurtigt som muligt, for at ordne fejl så hurtigt som muligt. Undersøgelser har vist, at fejl, der er identificeret sent i udviklingsprocessen, generelt koster mere for at løse.

For eksempel: En fejl i en produktspecifikation kan være ret ligetil at rette op. Men hvis fejlen overføres til softwarekodningen, kan det være kostbart og tidskrævende at fastsætte fejlen.

4. Defekt clustering

Undersøgelser tyder på, at problemer i et softwareprogram har tendens til at klynge omkring et begrænset antal moduler eller områder. Når disse områder er blevet identificeret, kan effektive testledere fokusere test på de følsomme områder, mens de stadig søger efter fejl i de resterende software moduler.

5. Pesticid paradoxet

Som et overbrugt pesticid, vil et sæt af tests, som gentages flere gange på samme softwareprodukt, falde i effekt. Ved hjælp af en række forskellige test og teknikker vil der blive udsat en række fejl i forskellige områder af produktet.

6. Testning er kontekstafhængig

De samme tests bør ikke anvendes over hele linjen. Forskellige softwareprodukter har forskellige krav, funktioner og formål. En test, der er udformet til at blive udført på en hjemmeside, kan for eksempel være mindre effektiv, når den anvendes på et intranetprogram. En test designet til et kreditkort betalingsformular kan være unødvendigt stringent, hvis det udføres på et diskussionsforum.

Generelt er jo større sandsynligheden og virkningen af ​​skade forårsaget af fejlagtig software, desto større er investeringen i at udføre software test .

7. Manglende fejlfeil

Deklarering af, at en test har opdaget ingen fejl, er ikke den samme som at erklære softwaren "fejlfrit". For at sikre, at der gennemføres passende software testprocedurer i alle situationer, skal testere antage, at al software indeholder nogle (omend skjulte) fejl.

Sammenfatning

Software testning god praksis er en væsentlig en del af at sikre kvaliteten af ​​it-produkter. Selvom software-test ikke kan garantere, at softwaren ikke indeholder fejl, bidrager det betydeligt til identifikation og reduktion af fejl, hvilket øger sandsynligheden for, at softwareimplementeringen vil lykkes.


Skriv til os